A la Wikipedia en espanyol

Ahir en Damián Vila m’avisava de l’entrada Benjamí Villoslada a la Wikipedia en espanyol.

El Damián és argentí, viu a Madrid i té avantpassats mallorquins —l’escultor de l’obra «El darrer vestit a l’ampla» del Mercat de l’Olivar. El seu avís portava el comentari «a ver cuanto dura…», i n’he guardat una pantallada, perquè no va pas gens desencaminat.

Trob necessari que les entrades les faci algú que et coneix, mai un mateix. Que siguin altres qui decideixin què és rellevant i mereix entrada o cita. El tictac és diferent a cada Wikipedia i l’espanyola té fama de complicada, diguéssim. Mai no he entès perquè a la Wikipedia hi ha qui prefereix restar, esborrant articles, en comptes de sumar perquè hi sigui tot. Si qualsevol cosa està ben explicada, tot i que breument, perquè no la deixen? Ja tenen mecanismes per avisar de les entrades mal acabades. Serveixen per posar en avís els no experts, però també per a trobar experts disposats a millorar-la. Sumar hauria de ser un lema de la Wikipedia.

Quin és el criteri més just i equilibrat? No ho sé, perquè no he observat la varietat necessària d’enciclopedistes que calen per a fer criteri sobre la seva feina. Però sospit que a la Wikipedia no cal que siguin tant primmirats com a les enciclopèdies de paper, limitades pel preu i volum del paper. Poden sumar bits sense por.

Rebre el regal d’una entrada a la es.Wikipedia és equiparable a regalar un tambor al fill d’algú que no et cau gaire bé. Ho vaig dir després de llegir els arguments d’alguns es.wikipedistes defensors de la idea que el Ricardo no era un personatge prou rellevant per a tenir-hi entrada. Ja em puc preparar.

Moltes gràcies Damián per haver encetat l’entrada a la es.Wikipedia. Per cert, t’agrada pel teu fill? 😉 I per afegitó, potser també et tocarà rebre:

No siempre el autor tiene una relación directa con el personaje, grupo musical, organización, etc. tratados en el artículo; puede que sea un simple simpatizante o alguien que busque ayudar en su promoción. El prefijo auto viene de que en la mayoría de los casos el autor coincide con el interesado, pero esta no es una condición necesaria, aunque sí suficiente, para calificar a un artículo de «autopromoción».

–plana a la es.Wikipedia «Páginas de autopromoción».

Hi falten (o no) alguns detalls que són a la plana d’autor d’aquest blog. He aprofitat la cosa per actualitzar-lo amb una llista de publicacions de paper on hi vaig col·laborar.

Compartir

Entrada anterior
Fil de subscripció RSS per les col·laboracions a l’Ítaca
Entrada següent
Prova des del Flock

4 comentaris. Leave new

  • “…activista español…” Vatua redell!

    Respon
  • geococcyx: feel free to change it 😉

    Respon
  • Home, també hi faries falta a la catalana ;). Tot i que jo personalment ja no m’atreveixo a fer entrades després que m’esborressin una entrada d’un diari digital local (http://www.transversalweb.cat) per a fer publicitat segons ells. 😉

    Respon
  • Quim: no s’hi pot jugar, sí. Fas feina al diari? ÿs d’un amic? Cagada doncs. Per a tocar la Wikipedia cal tenir pocs amics! 😉

    ÿs lògic que lluitin contra la publicitat, perquè tal com estan les coses a Internet, basta que una cosa tengui un poc de visibilitat perquè s’ompli de spammers. El problema és quan la prevenció contra el spam es converteix en paranoia. Caldria que s’ho demanessin per cada cas. Al menéame ens costa molt, no és fàcil. Llevam els límits quan ens expliquen que no era la intenció, miram que sigui veritat –que no ens hagin pres el pèl amb les explicacions, vaja. Una feinada.

    Jo no goso ni millorar l’entrada del Ricardo Galli amb detalls únics i alguns que ells m’ha dit que estan malament. No tocaré ni una lletra perquè som socis al menéame.

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.