El valor del temps per bloguejar

Sovint els blogaires ens demanam si no passem massa temps amb el blog, fent-nos sentir culpables àdhuc –sobretot quan hi ha molta feina fent coa.

Quan m’ha passat pel cap, sempre ho escampo pensant quant m’ha ajudat el blog: des d’escollir millors eines i mètodes per a programar fins a tenir coses més coherents a dir quan toca fer feina en formació, conferències, la divulgació d’Internet i la defensa del programari lliure. Res d’això tendria la mateixa qualitat si no fos que sovint passo les idees pel blog. L’exposició pública obliga a depurar-les, contrastar-les. Abans del blog, usava portals on s’hi pogués publicar (com ara BULMA) i llistes de correu.

Sense blog –ni llistes de correu– és ben cert que tindria més temps, però aleshores per a practicar el «code for food» en comptes de «code for fun». No ho canvio pas, carpe diem.

Escric aquest apunt per a donar la raó a l’Enrique Dans que avui tracta això mateix al seu blog, donant la raó a Sean O’Driscoll:

1. Productividad: ⿿mis empleados ya tienen un trabajo a tiempo completo, no puedo permitirme que se pongan a bloguear⿝.

Pero vamos a ver, alma de cántaro⿦ ¿qué puede ser más importante que conseguir que tus empleados entren en conversaciones con las personas que usan tus productos y servicios? ¿Te has parado a pensar en el valor de algo así? Me encanta, porque Sean da exactamente el mismo argumento personal que suelo dar yo: ⿿no entiendo como Enrique puede dar tantas clases, escribir en tantos sitios y además bloguear⿦⿝ Pues muy sencillo: si no bloguease, no podría ni dar las clases como las doy, ni mucho menos escribir todo lo que escribo. Aplícalo a tus empleados, y plantéate si su trabajo y el rendimiento de la empresa no mejorarían con algo así, con una conexión como esa entre sus actividades diarias.


Si usés bloc en comptes de blog… el títol seria «El valor del temps per bloquejar» o «El valor del temps per blocar»? Qualque lingüista a la sala?

Entrades relacionades

7 Comentaris

  1. Pau: el Fabra que cites és d’abans de l’empescada paraula bloc pel blog i clar, són correctes pel que fins aleshores significava bloquejar o blocar 😉

  2. Por hacer de abogado del diablo, Benjamí. Quizás lo que falla en este asunto es que se trata de algo bueno cuando tus empleados participan en un blog acorde con la línea de tu empresa. Mira, por ejemplo, el caso de Javi Moya ¿Tú crees que el tiempo que le dedica a buscar información o bloguear beneficia en algo a su empresa?

  3. Josemaria: veig per on vas i té lògica. ÿs veritat que pensava en el meu cas i el que conta l’Enrique.

    Tot i això, seguint la cosa de fer d’advocat del Diable, possiblement al Javi Moya li surten els comptes, si té o treballa per a una empresa que sabi aprofitar la seva visibilitat 😉 ÿs un concepte abstracte, no sempre fàcil de captar ni explotar, però en això estem. Experimentant.

  4. Estic totalment d’acord amb tu Benjamí. Quan intento fer un post sobre algun aspecte “tècnic” (dins de les meves limitacions), m’obligo en certa manera a organitzar la informació, buscar exemples, entendre-ho bé… Realment serveix com a treball personal 🙂

  5. Pingback: governance » Corporate Blogs.

  6. Pingback: governance (com) » Corporate Blogs.

Respon a josemaria Cancel·la les respostes

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada