Campanya «De disseny defectuós»

imatge de marqueting per la campanyaNavegant pel web del projecte GNU hi he vist un banner cap a la campanya Defective by Design.

Amb quatre cops de GIMP n’he fet una versió amb les mides que se solen portar pels banners –el de la FSF és molt gran– i amb el text explicatiu en català. Des d’ara serà a tots els apunts d’aquest blog. Perquè molts el llegiu pels fils de subscripció, allà també hi veureu el banner.

Feu clic aquí si voleu veure les modificacions del wp-rss2.php. En cas d’usar el banner, copieu-lo i mirau de lincar-lo des del vostre servidor.

ÿs important que el DRM no aconsegueixi cap acceptació social. Algunes megacorporacions fan anques enrere en veure que els clients s’enfaden.

DRM és un acrònim que significa Digital Rights Management a la propaganda i Digital Restrictions Management a l’hora de la veritat.

ÿs un invent per a perdre drets, al món digital, que són ben naturals i lògics al món real. Imagineu un llibre que té les planes en blanc quan el voleu llegir a una habitació diferent que la declarada en el moment que el vau comprar. O en voler-ne fer una segona lectura. Si passés, seria un llibre amb DRM. No trobarieu que és defectuós? Sí, però ja són al mercat. De moment només podem fer campanyes educatives en contra i no comprar ni usar [1] res que porti DRM.


[1] En diuen consumir i a naltros consumidors, fent tota una declaració d’intecions del que significam per als defensors del DRM.

Compartir

Entrada anterior
El no nacionalisme espanyol
Entrada següent
Cap a Barcelona i Lleida

3 comentaris. Leave new

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.