Operadores de telefonia: la dimensió desconeguda

L’apunt d’en Pep em recorda una conversa telefònica de dilluns.

Algú, amb número ocult, es va presentar com empleat de Telefónica. Després de demanar-me el nom –lliga, ho fan al 1004 per saber com s’han de dirigir a un, diuen– em va preguntar si tenia ADSL. Li vaig dir que si era de Telefónica hauria de saber si tenc o no ADSL. Em va dir «adios por listillo» i va penjar. Els deuen voler «tontillos».

Fa mig any –i busques– vaig anul·lar una XDSI perquè algú me l’havia col·locat dient que era de Telefónica. D’entrada no la vaig voler, però va insistir que era una oferta: cap cost pel canvi i només 3 Eur més cada més. Vaig acabar dient que sí perquè, per aquest preu, vaig pensar que em serviria per tenir una línia més i connexió decent quan fallés l’ADSL. En acabar l’instal·lació vaig tenir un dubte tècnic i vaig cridar al 1004. Em va servir per a descobrir que eren 3 Eur més per mes, però multiplicat per dos: clar, eren dues línies en comptes d’una.

L’operador es va oferir a retrocedir-la. També a redactar una reclamació basada en que m’havien dit que el cost eren 3 Eur més al mes, deixant-se el detall «per línia i seran dues en comptes d’una». Vaig demanar com podia ser que algú tingués tantes dades nostres sobre el contractat com per a fer-se passar per Telefónica. Em va explicar que es tractava de consultors homologats que tenien accés a dades de Telefónica. En el meu cas l’empresa és d’Alacant i nom Análisis y Control de Redes Privadas, SL. Em va repetir varis cops que mai comprés res de Telefónica si no era cridant jo mateix al 1004.

La televenedora em va cridar demanant-me perquè ho havia fet enrere. No va al·legar res en dir-li que el cost no era el que em va dir, ni un «sí que t’ho vaig dir bé, em vas entendre malament». Només es va acomiadar. Va ser el més raonable que m’ha passat amb el personal de l’empresa alacantina (perquè no va acabar aquí): en vista dels fets, tots dos sabíem que era del tot inútil discutir res amb l’altre.

Després d’això van intentar-nos vendre la migració a Movistar. Els preus eren bons, el regal de nous terminals 3G també, a Sineu tenen bona cobertura, però vaig dir que no perquè es van negar a enviar-me res per escrit ni donar un telèfon on nosaltres poguéssim cridar. Em podien telefonar ells més endavant, després de pensar-m’ho, però naltros no. Vaig dir que així no feia cap canvi.

Al gener van tornar a cridar de Telefónica oferint-nos una RDSI. No era a casa i na Núria va dir que telefonessin en un altre moment –me’ls passa a jo, les operadores també li fan mandra. No van tornar a telefonar, però quatre dies després cridà un tècnic, des d’un mòbil identificat, demanant-nos hora per venir a posar la RDSI que havíem demanat. Li vaig explicar que no havíem comprat res. L’home va riure, i en preguntar si això mateix passava molt o no, va esquivar la resposta amb ironia fina i bona d’entendre. Es va oferir amablement a tirar la cosa enrere.

Tot seguit vaig cridar al 1004 per reclamar. El responsable de l’operació tornava a ser el consultor homologat Análisis y Control de Redes Privadas, SL amb el n’ de matrícula 4517041. Aquest cop l’operadora no va prendre nota de la reclamació. Calia que l’enviés jo al fax 900 506 580.

Aquest número comunicava seguit. Era molest rebre un i altre cop l’avís del programari de fax dient que no el podia enviar, després de 3 intents, i que em calgués tornar a demanar l’enviament. Vaig canviar la configuració perquè ho provés molts cops abans de deixar-ho fer. Ho aconseguí un grapat d’hores després: la cosa va començar a les 18h del dia 19 de gener i l’enviava a les 5 tocades de la matinada, poca broma. Així m’ho digué, per correu electrònic, el servicial HylaFAX, el programa lliure per fax que faig servir:

Tema: facsimile job 352 to 900506580 completed
De: Facsimile agent
A: benjami[ensaïmada]itaca.bitassa.net
Data: 20-01-2006 05:09

Your facsimile job to 900506580 was completed successfully.

Pages: 2
Quality: Normal
Page Width: 215 (mm)
Page Length: 279 (mm)
Signal Rate: 14400 bit/s
Data Format: 1-D MR
Calls: 2 (total phone calls placed)
Submitted From: localhost
JobID: 52
GroupID: 52
CommID: c00000293

Processing time was 2:07.

Telefònica em va respondre, per carta, demanant disculpes.

Entrades relacionades

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.